Strojvedoucí trápí především administrativní zátěž plynoucí z obsáhlých předpisů, špatný stav části zázemí pro odpočinek a neočekávané drobné poruchy vozidel či závady na infrastruktuře. Vyplývá to z dotazníkového šetření, které o prázdninách uspořádaly ministerstvo dopravy a Drážní úřad. Výsledky představily dnes. Pozitivem, je, že strojvedoucí svou práci považují za zodpovědnou a atraktivní, 90 procent z nich v ní hodlá pokračovat.
Ministerstvo dopravy a Drážní úřad hodlají výsledky průzkumu využít „k dalšímu zvýšení bezpečnosti na české železnici“. Zaměří se na pět klíčových oblastí (tabulka a přehled níže níže). Stát rovněž hodlá rozšířit monitoring licence strojvedoucího i na vlečky a posun. Dosud se provádí jen na celostátních a regionálních tratích.
„Pozornost strojvedoucího může ovlivnit poměrně velké množství faktorů, které jsme se ve spolupráci s nimi snažili popsat v našem dotazníku. Chceme jeho vyhodnocením a aplikací závěrů do praxe napomoci tomu, aby byla pozornost strojvůdce během směny zaměřena především na bezpečné dovedení vlaku z počáteční do cílové stanice. Proto považuji za důležité, abychom situaci v těchto konkrétních závěrech průzkumu vylepšili,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
Zdroj: Doprava