České dráhy rozšiřují provoz lokomotiv Siemens Vectron, nově pojedou také do Polska
- Národní dopravce rozšiřuje provoz svých moderních lokomotiv na zahraničních výkonech. Stroje Siemens Vectron budou nově jezdit v čele vlaků EC 130/131 Báthory Budapest – Terespol napříč celým Polskem z Bohumína přes Varšavu až do polského Terespolu.
„Nasazení lokomotiv Siemens Vectron na další mezinárodní výkon potvrzuje naší správnou volbu obnovit vozidlový park tímto interoperabilním typem schváleným ve většině zemí Evropy. Jsme významný dopravce ve střední Evropě a další výkony našich souprav a lokomotiv na mezistátních linkách to jen potvrzují. Ceníme si kooperace s našimi zahraničními partnery na provozu mezistátních linek a chceme s nimi i nadále rozvíjet spolupráci při zlepšování služeb cestujícím a rozšiřování nabídky spojů po celé centrální Evropě,“ řekl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
Lokomotivy Českých drah v současnosti jezdí napříč celou střední Evropou a obsluhují mezistátní vlaky od Flensburgu na severu Německa u dánských hranic po Budapešť. Modré stroje národního dopravce lze vidět v Kielu, Hamburku, Lipsku, Linci, ve Vídni, Žilině, Budapešti a nově v polské Varšavě a Terespolu. Také osobní soupravy a vozy jezdí do mnoha zahraničních destinací, např. do Flensburgu, Hamburku, Curychu, Lince, Grazu, Budapešti, Varšavy, Przemyślu nebo Košic. Na různých tratích v Polsku jezdí také české lokomotivy 754 „brejlovec“, které si pronajímá pro své vnitrostátní spoje společnost PKP Intercity. Čeští strojvedoucí pak dopravují mezistátní vlaky například do Drážďan, Lince nebo Košic. Hnací vozidla Českých drah ujedou v čele mezinárodních vlaků na zahraničních tratích skoro 11 000 kilometrů denně.
Pozici významného středoevropského dopravce chtějí České dráhy udržet i v dalších letech, proto investují do moderních hnacích vozidel a netrakčních jednotek. V této souvislosti u společností Siemens Mobility a Škoda Group objednaly 50 elektrických lokomotiv Siemens Vectron a 20 devítivozových netrakčních jednotek Comfort Jet, které budou schváleny pro provoz pro maximální rychlosti 230 km/h v Česku, Německu, Dánsku, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a v Rakousku. Tyto moderní vlaky a lokomotivy budou dodány do roku 2026.
Zdroj: Doprava