České dráhy budou jezdit v Pardubickém kraji o pět let déle
Ztráta výkonů v Ústeckém kraji přinesla Českým drahám prodloužení smlouvy na zajištění dopravní obslužnost v Pardubickém kraji o dalších pět let. Vyplývá to z nově uzavřeného dodatku, podle kterého bude dopravce jezdit v Pardubickém kraji bez soutěže až do konce jízdního řádu 2033/34.
Prodloužení smlouvy bez soutěže je legální na základě velkých investic do nákupu a pořízení vozidel, se kterými původní kontrakt nepočítal. Jde především o přesun osmi elektrických jednotek 640.1 RegioPanter do Pardubického kraje. Celkem sedm jednotek se dopravci uvolní ztrátou výkonů v Ústeckém kraji, odkud je převedou do Pardubic. Dodatek je již v registru smluv, schválili ho v červnu zastupitelé. Cena za výkon se s novějšími vozidly nezvýší.
Další investice do dieselových výkonů
České dráhy podepsaly smlouvu s krajem v roce 2019 bez soutěže, kraji tehdy slíbily například modernizaci osobních vozů Bdmtee přezdívaných jako honeckery. K té ale nakonec nedošlo. Součástí investic, které umožnily prodloužení smlouvy, je i nákup sedmi jednotek RegioFox pro trať Pardubice – Havlíčkův Brod a nákup s modernizací 11 motorových vozů Stadler RS1.RegioPantery v kraji již jezdí mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Přesun osmi jednotek z let 2012–2014 zajistí provoz vlaků na tratích Kolín – Česká Třebová, Česká Třebová – Letovice (pouze víkendy a svátky), Česká Třebová – Zábřeh na Moravě (pouze víkendy a svátky) a do budoucna po elektrizaci tratě i na trati Česká Třebová – Lanškroun (elektrizace tratě je podle kraje plánována v roce 2026). Celkem bude v Pardubickém kraji provozováno 13 jednotek RegioPanter.
Zdroj: dp