ČD Cargo obléklo Plecháč do červené barvy
Společnost ČD Cargo převzala od mateřských Českých drah už 15 lokomotiv řady 242 (Plecháč), z toho tři už prošly revizní opravou. Firma se přitom aktuálně pochlubila opraveným strojem, který nedostal korporátní modrý, nýbrž červený retrokabát.
„Lokomotivy v retro nátěrech jsou častým terčem železničních fotografů, oživují provoz na kolejích a v neposlední řadě propagují naši značku stejně dobře jako lokomotivy v korporátním nátěru,“ sdělil deníku Zdopravy.cz ředitel odboru podpory prodeje ČD Cargo Michal Roh. Kolik Plecháčů se nakonec bude vymykat korporátnímu schématu, sdělit nechtěl.
Za přesunem Plecháčů od Českých drah k ČD Cargo stojí skutečnost, že v osobní dopravě jsou nahrazovány novými jednotkami RegioPanter. ČD Cargo je následně posílá na revizní opravy různého stupně (R1-R3) dle potřeby, první lokomotivu (242.234) po opravě a ve firemním laku převzalo od opravárenské společnosti ČMŽO v červenci. Celkem dcera plánuje převzít od matky 30 až 35 těchto lokomotiv.
Po opravách míří do depa (SOKV) ČD Cargo v Českých Budějovicích, v provozu budou k vidění na všech tratích se střídavou proudovou soustavou. „Vozební ramena tohoto SOKV jsou od Nového Sedla u Lokte po Brno,“ sdělil Roh.
Plecháče mají podle něj u ČD Cargo nahradit lokomotivy řady 230 (laminátky), které budou nadále sloužit pro přepravy v zahraničí u dceřiných společností CD Cargo Hungary a CD Cargo Adria.
Celkem měly České dráhy zhruba 50 Plecháčů. Zhruba deset si jich hodlají zatím nechat, neboť stále slouží v dálkové dopravě na rychlíkové lince R11 Plzeň – České Budějovice – Jihlava – Brno, a to přibližně do konce roku 2025. Lokomotivy zůstanou na provozním pracovišti v Plzni a případně poslouží i jako záloha v regionální dopravě v Plzeňském a Jihočeském kraji.
Zdroj: Doprava